Sunday 6 January 2013

Trima kasih Memori :)



Saya bukan seorang yang berniqab tetapi saya cuma menjadi lebih baik :)

Assalamualaikum .

Entri kedua dalam tahun 2013 . Hurmm , rindu ibu ayah dengan kakak . 3Hari takde class . Tapi ibu ayah tak kasi balik . Maybe sebab susah kowt . Baik rehat je dekat Melaka nie . Fuhhh , Esok dah start class . Hope tak bangun lambatlah . Ingat esok ISNIN bukan AHAD lagi ye Nur Syahirah ! No more holiday lagi . Cengginilah kalau dah lama sangat cuti . Nak refresh balik susah sikit . Bersemangat sikit , Nur Syahirah ! :)

Ekceli , aku nak story pasal detik aku bersama Facebook . Eceh , ayat nak good2 je . Ahaha . Korang join Facebook bila ? Aku Tanya nie sebab entah kenapa aku tetiba nak tengok post yang dah lama aku tinggalkan . Aku join facebook sejak 25September2009 . Lama kan ? Dah berapa tahun tuh ? Kira sendiri ye :) . Masa mula2 nak join fb punyalah kelakar . Sebab taktau sangat guna benda tuh sekali dah dapat ... Hah ! Amek kauuuu . Ngee .

So, bermulalah pengembaraan aku menerjah Fb . Entah semalam aku tergerak nak tengok post yg lama-lama tuh . Saje nak ingat balik memori tuh . Nasib baik memori yg kelakar je yang banyak . Kalau tak "hujan" turun pulak kat mata aku nie . Tapi adalah sikit sedihnya tuh . Bila usha balik , rasa macam terharu pun ada gak . Dan rasa macam . "Eh , nie aku ke ? . Nampak sangat aku berubah sedikit demi sedikit . Penulisan aku kat fb pun dah lain . Dulu macam budak tak gi skolah  sekarang dah matang . Aku nampak tuh ! Rasa malu jugak pun ada .

Banyak sangat memori aku jumpa . Dan tengah belek-belek , aku terjumpa ada orang post kat wall aku . Kenapa aku tak pernah sedar selama nie ? Sape orang tuh ? Takyah lahh tau . Biar aku je tahu . Hee . Dan tengah belek lagi jumpa MR.F antar post kat wall aku dan aku punya bacalah segala comment yg aku rasakan merepek satu masa dulu , tetiba aku baru sedar yang dia memang betul kotakan janji dia apa yang dia cakap tuh . Punyalah lambat kau nak sedar , Nur Syahirah ! Kenapa ? Maybe masa tuh aku takut + fobia dengan manusia yang bernama KAUM ADAM . Akhirnya , dia dapat aku gak . Ngee . Hee . Apa-apa pun , dia dah dengan aku sekarang . Maapkan aku kerana lambat sedar dengan segala keikhlasan kau tuh :'( . Tapi apa-apa pun kami hanya merancang dan sebaik perancang ialah ALLAH :) . Okay , done story pasal dia . Hee .

Dalam aku membelek fb , aku rasa dulu aku tak patut jadi macam tuh . Adalah sikap negative dalam diri . Dan alhamdulilah aku sedikit demi sedikit berubah menjadi yang lebih baik . Cumanya nak istiqomah tuh susah sikit . Tuh sebab asyik kena marah dengan ibu ayah kakak and dia je . ALahai , Nur Syahirah . Tak abis2 nak bagi orang marah . Huhu . Apa-apa pun , thanks pada diaorang yg sentiasa berada disamping aku :) . AKu rasa aku dah mcm takde idea lahh pulak . Tadi ada je idea , tetiba boley pulak hilang . Aiseymann .

Cuma kesimpulan yang aku boley buat ialah .. Setiap manusia pasti akan ingat balik memori lama untuk dia buat rujukan pada masa hadapan . So , aku nampak perubahan aku dekat situ . Dan kini aku try untuk slowkan hobi aku melayari internet kerana ingin berubah mnjadi lebih baik :) . Sebab bila aku pikir balik , kalau kita lalai sangat dengan benda nie , ia akan mempengaruhi diri kita sendiri . Melayari internet nie boley mencetekkan akal pikiran kita . Cer pikir betul-betul ye :)

Tak semua manusia itu nak jadi jahat sepanjang masa , cuma kekangan masa dan sokongan membataskan dia menjadi seorang yang lebih baik . Dan umur seseorang jugak boley mematangkan diri seseorang itu . Okay , aku rasa macam dah merepek sangat nie . Nanti korang tak paham pulak :)

Kbai . Tingkatkan pahala . Kurangkan dosa :)

Nota: Blog buat hal . Org nak letak gmbr dekat bawah tapi jadi atas pulak . Malas nak betulkan :(


menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: