Saturday 23 February 2013

Aku kosong kosong Rojak Story

Assalamualaikum .

Syira , tajuk entri tak semegah dengan entri lahh . Ye . Biarkan sebab aku tak bermaya sekarang nie . Macam-macam perasaan ada sekarang nie . Bosan , malas , mengada-ngada mengantok buat mimpi , marah , merajuk , sedih dan lain-lain .

Thanks God aku dapat gak chat dengan my BFF dunia dan akhirat *insyaALLAH . Rindu giler nak chat dengan dia and dapat jugak aku luahkan problem aku dekat dia . Hurmm lama betul dia nak cuti . Wahai hati bersabarlah . Nanti kau jumpe dia jugak . Rindu dekat kawan-kawan lain jugak . Hurmm bila lahh dapat jogging dengan korang lagi eyh ? Terasa kehilangan itu . Aku rindu kenangan tuh , kawan :'( . Mana lagi kawan-kawanku yang suka update blog ? Senyap je korang .. Okay aku paham situasi korang .

Now aku tengah kebosanan giler walaupun assignment ada . InsyaALLAH , nanti kalau ada mood aku buatlah . Hoho . Boley pulak mcmtuhkan , syira ? Ahaha . Jangan malas-malas lagi syira . Dunia kau dah lain . Oh sebut pasal dunia . Tahun nie tahun last aku jadi budak belasan tahun . OmjaYYYYY ! Tak percayenyeee . Badan kecik cenonet je . Mesti orang ingat aku still budak skola an . Aishh .. Tengok muka lahh . Dah matang kannn ? Hee .

Amek jemuran kain dan lipat kain . Iklan kejap ye :) -------------------------------------------

Tett .. Tett .. Tett .. Maaf ye . Tuan punya blog solat sebentar :) Kamoo-kamoo semua jangan lupa solat pulak ye !! :) Flying kiss sikit untuk gegurl jeee >.<

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alhamdulilah . Done menunaikan solat Asar . Yang lain jangan solat lewat ye . Diri ini pun cuba yang terbaik untuk diri sendiri :) Okay sambung balik ..

Aku taktau lahh boleh hadapi ke tidak hidup pada umur 20tahun nanti . Adakah cabaran yang datangg padaku nanti sama ataupun berlainan ? Tapi aku pasti ALLAH takkan berikan kita ujian dan cabaran jika kita tidak mampu . Yang penting , DIRI SENDIRI yang perlu pandai membawa diri menyelesaikan cabaran :) .

Lagi 2tahun aku nak habis belajar . Diharap aku dapat graduate bersama kawan-kawan aku yang lain . Lepas habis belajar nie aku tak sure nak buatpe . Yang penting , aku nak sambung dip . Tapi untuk menyambung tuh aku perlukan duit . Takkan nak mengharap pada ibu ayah . Kau dah besar , NUR SYAHIRAH ! Maybe aku kerja + kumpul duit . Kalau dah cukup baru sambung . Pasal kahwin ? Hurmm . Secret meyhh . Hee . Ayoyo . Dah terlebih merancang pulak kau , syira . Aiyakkk ! Tapi berharap sangat si dia terbuka hati dengan apa yang aku cakap haritu . Aamiin *sama2 Aamiin kan taw :) Ayang korang lebih . Muahh sikit . Hee .

Okay Nampak tak aku dah happy sikit ? Bila kita ingat padaNYA , Hati kita automatic mesti merasa tenang . Bila kita jauh denganNYA , tengoklah hasilnya .. Asyik nak marah je . Ada je yang tak kena . Sebab itu kita yang beragama Islam disarankan sentiasa berzikir kepadanya :) . Aku suka pegi class Ustaz Lokman . Ustaz yang mengajar kami bab agama . Kami dak2 kolej komuniti disarankan amek PWK iaitu Pelajaran Wajib Kolej *kalau tak sipa yang pelajaran tuh . Ayoyo lupa sudah . Ngee . Sesape yang amik full sijil kena amik PWK bagi yang nak sambung dip nanti . So aku suka dengan cara ustaz tuh mengajar . Sangat sempoi and dia sporting . Ustaz nie pandai taw nak tengok perangai seseorang tuh . Terasa gerun pun ada gak . Aishh . Mesti dia tahu perangai aku mcm mana kan ? Takpelah :) . Aku tengok ustaz aku nie mcm Imam Muda Nazrul . Mcm lebih kurang je muka diaorang nie . Dah lahh sama-sama kecik *memandai je ko syira . Sebab itu bila aku belajar dengan ustaz nie , aku rasa tenang je :) Trima kasih , ALLAH . Trima kasih , ustaz Lokman :)

Ehhh ? Macam dah terlebih banyak pulak entri aku nie .. Dalam takde idea pun , banyak gak aku menaip . Hee . Nak taip apa lagi eyh ? Jap2 ! Nak Tanya .. Ada tak point yang aku bagi kat korang tentang entri aku nie ? Please balas . Aku nak tengok :) Rasanya takat sini dululah . Malam kang aku semacam nak story pasal budak2 class aku pulak . Hee . Rindu nak menaip pasal diaorang . Dah lama kowt tak story pasal diaorg .

Okaylah . Take care . Assalamualaikum :)

Terima kasih yang sudi baca : Ikhlas dari hati anak Mohamad Omor dan Siti Jamaliah iaitu Nur Syahirah :)

menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: