Thursday 20 June 2013

Mimpi .

Assalamualaikum . Petang semua .

Mimpi .
Aku mimpi .
Pagi sampai lahh tengah hari .
Ntah apa-apa yang aku mimpi .
Best dapat macam-macam mimpi .
Seperti kita menonton televisyen .

Mimpi .
Aku mimpi .
Tak tahu nak mulakan dari mana .
Banyak sangat mimpi .
Tapi yang aku tahu mimpi itu best .
Mimpi itu boleh buat cerita .

Mimpi .
Aku mimpi .
Mimpi aku hadiri sebuah majlis keluarga .
Ramai sedara-mara aku sertai .
Kami bergelak ketawa dan bermain.
Tapi .

Mimpi .
Aku mimpi .
Tapi aku pelik dengan pemakaian aku .
Aku bertudung labuh .
Berpakaian labuh .
Senang cerita sedap dipandang oleh sekalian manusia .

Mimpi .
Aku mimpi .
Dalam pelik .
Aku berasa gembira .
Kerana pakaianku sangat tertutup .
Kerana aku seperti dijaga oleh kain selabuh itu .
Kerana ibu dan ayahku merestui .

Mimpi .
Aku mimpi .
Tapi dalam mimpi itu jugak aku kesal .
Mimpi itu hanya sekejap .
Aku bertukar seperti biasa .
Pakaianku tidaklah selabuh tadi .
Hanya biasa-biasa .

Mimpi .
Aku mimpi .
Tapi dalam mimpi itu jugak aku kesal .
Ayah memarahi aku .
Kerana pakaianku tidak seperti tadi .
Aku terus menerus nangis dan mengeluh .
Dan bertanya pada diri ,"Apa salahnya aku pakai begini ?".

Mimpi .
Aku mimpi .
Mimpi itu terus berlalu dengan episod lain .

Mimpi .
Aku mimpi .
Dan terjaga .
Oh rupanya jam sudah 12.45 tengah hari .
Inilah padahnya kalau tidur lama-lama .
Tapi ada baiknya mimpi itu .
Aku pikir dan pikir .
Ahhhh . Dah lewat . Mandi dulu .
Aku terus bangun .



Tamat .

menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: