Monday 15 July 2013

Cerita hari inie : Class memasak bermula !!!

Assalamualaikum .

Alhamdulilah . Hari ini dah start class memasak . Penuh dugaan . Dan dugaan itu hanya ALLAH sahaja yang tahu . Kami semua berdepan dengan makanan yang sangat sedap . Untunglah pada mereka yang diberi "cuti" . Boleh jugak merasa . Tapi untung jugak pada kami yang berjaya tahan daripada makan makanan tersebut . Hihi .

Harinie kami bakal chef yang berjaya . *InsyaALLAH . Doakan ye ! Harinie kami belajar membuat Resepi pembuka selera iaitu Urap Daun Selom bersama Kacang botol . Dan sebagai hidangan utama kami buat Nasi Lemak Kukus + Samal Tumis Udang dan Petai + Ayam Goreng Berempah + Kangkung rebus . Nak tengok rupa dia ? Sat ehhh !


Pembuka selera : Urap daun selom bersama kacang botol . Urap nie aku tak makan pun sebab aku tak suka sayur . Hihi . Pelik tak ? Tak pelik lahh . Buatpe nak pelik >.< Urap nie jangan terlalu pedas sangat . Biasanya Urap nie dikenali orang belah selatan . Macam Jawa , Johor , Melaka dan sebagainya . Tapi aku sebagai anak Jawa , Lagi sekali aku katakan aku tak makan pun benda nie . Hihi . Sama macam Kerabu . Aku tak makan . Hoho .

Okay . Yang bawah urap itu ialah Nasi Lemak Kukus bersama Sambal Tumis Udang Dan Petai Serta Ayam Berempah bagi naik selera makan nasi . hihi . Dan Kangkung rebus . Sanagt Yummy itu ayan dengan sambal tumis udang dan petai tuh . Kalau tak puasa , memang habis kitaorang hadap lahh benda tuh . Hihi .

So makanan dekat atas tuh , kitaorang just tengok je Miss kitaorang demo . Hari Khamis nie kitaorang start buat and berniaga di depan kolej . Untuk menambah duit poket , so kena berniaga . Hari Khamis nanti , grup 1 yang akan berniaga . Chaiyokk ! Korang ! Hihi . Hwaiting !


Rasanya takat sini je lahh . Nak tidur . Esok ada mini convo :) Nite . Assalamualaikum .
















menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: