Thursday 23 February 2012

A.K.U. T.A.K.U.T

Assalamualaikum semua dan salam 1 blogger.Amacam korang hari ini?hope sentiasa dapat lindungan dari ALLAH S.W.T =) .So today I would like to story about smthing with u all.haha..I speaking london U.teringat cerita dekat astro colour bak kata zizan.haha..cerita shuib speaking london tuh..korang ada tengok tak?best jugak cerita tuh..okay,bebalik pada cerita asal ye!
A.K.U T.A.K.U.T adalah entry aku hari ini.Ini bukan kerana aku sedang tengok cerita hantu tapi sesuatu yang pasti akan berlaku.tidak terkecuali pown!

Pada 21.02.2012 di kawasan kota damansara telah berlaku ketiadaan eletrik pada sebelah tengah hari dan malam.Selama 3 kali tiada eletrik.Keadaan menjadi gelap apabila ketiadaan eletrik pada sebelah malam.Dan manusia mualai carik lilin untuk buat candle light dinner.hahaha.

Dalam kegelapan itu,aku termenung seorang diri memikirkan sesuatu yang terlintas dalam fikiranku.Jika satu hari nanti aku bangun dari tidur dan dapati dunia ini gelap dan tidak tahu hari ini hari apa,adakah masih malam atau sudah subuh?Begitu banya perkara yang terlintas dalam fikiran ini..Dan aku terus termenung dan memikirkan apa yang akan berlaku lagi.Sedangkan manusia dekat luar sana tidak memikirkan apa yang telah aku fikirkan..Hati ini berkata,kenapa manusia zaman sekarang amat pelik? dalam kata hati ini jugak menjawab mungkin mereka amat bahagia sekarang.haha.

Aku pernah terbaca satu artikel tentang tanda-tanda hari kiamat dimana dunia ini akan gelap dan kita tidak tahu adakah sudah siang dan sebaliknya.Pada masa itu segala taubat kita sudah tidak diterima oleh ALLAH S.W.T.(maafkan sy kalau ada yang salah dan betulkan kesalahan sy ).Hati ini bergetar ketakutan untuk menghadapi hari itu.YA ALLAH,banyak sungguh dosa yang aku tanggung dan aku tidak tahu berapa pahala yang telah aku pegang selama ini.

Tapi lamunanku terhenti kerana terdengar sorakan manusia diluar seperti menonton perlawanan bola sepak malaysia lwn jepun.okay!itu semalam larh..malaysia kalah.sedey.sob~sob~ Ekceli, kerana eletrik sudah ada.Dan aku mengucapkan ALHAMDULILAH kerana setiap apa yang berlaku kerana kehendakNYA.Dan mungkin ini ujian ALLAH S.W.T. untuk hambaNYA.

Itulah cerita entry aku hari ini A.K.U T.A.K.U.T .Semoga kita sentiasa mengingatiNYA..

menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

2 comments:

Amalina Lee said...

Marilah sama-sama renungkan, Lina pun cuak memikirkan pasal neraka dan pahala ni, huhu :/

Nur Syahirah said...

yeah!sama-sama larh kita renungkan..kita hanya mampu memperbaiki diri sentiasa ;)