Thursday 2 May 2013

Cuti + Last Gathering with classmates :)

Khamis
2.5.2013

Assalamualaikum . Pada Jumaat 26.4.2013 yang lepas maka berakhirlah class kami . Dan kami start cuti sem ! Yeayy ! Hari jumaat tuh adalah buat makan-makan sikit tapi hari-hari kitaorg makan . AHAHA . Yang lainnya cuma Lect kitaorang yang masak :) . Macam-macam ada . Kitaorang makan Mihun goreng , cake aiskrim and pavlova :) . Air sendirian berhad punya . Aku just makan mihun goreng sebab dah kenyang sangat . Tak lalu nak makan yang lain-lain . Tapi aku rasa cake aiskrim tuh sedap sebab lect aku pro dalam bidang pastry nie . Ekceli , kitaorang banyak blaja pastry from her daripada western . Lagipun nak habiskan stok barang . Yelahh . Lepasnie dah cuti dah .

So 27.04.2013 kitaorang plan pergi picnic dekat Pantai Puteri buat bbq . Tapi akhirnya , kitaorang tukar plan pergi dekat Pengkalan Balak . Sebab apa kitaorang tukar plan ? Sebabnya kitaorang pilih tempat dengan pelantar minyak . Muahaha . So konvoi ramai-ramai pergi Pengkalan Balak . Tapi sempat jugak bergambar dekat Pantai Puteri tuh . Hee .


Inilah geng saya a.k.a sahabat aku dunia dan akhirat . InsyaALLAH . Mula kenal diaorang nie semua sangka sombong , last-last kitaorang jadi kawan . Hee . Study sesama , makan sesama , jalan-jalan sesama . Cumanya , ada sorang je takde dekat sini . Dia tak dapat join sebab ada urusan . Sedih jugaklah sebabnya tak lengkap lahh geng kitaorang nie . Tapi nak buat cane kan . Masing-masing ada urusan .


Inilah geng budak perempuan class aku . Ekeceli , ada lagi tapi yang lain ada kerja . So inilah yang ada . Yang lelaki tuh menyibuk je . Aiseymann -_-" .
So lepas snap gambar , diaorang pun kemas barang . Nak bergerak ke lokasi baru iaitu Pengkalan Balak . Banyak betul insiden dan memori yang kami kumpul . Dengan naik kereta macam sardin . Berhimpit-himpit sebab yelahh tak semua ada transport sendiri . Nak pakai bus , macam tak sesuai je and lagipun jimat cost kalau tumpang kawan nie . Hee  . Untung yang ada motor . Takdelah berhimpit tapi apa-apa pun ia kenangan yang menarik :) Dah sampai tuh ada pulak budak class aku buat lawak . Sakit mulut aku gelak pasal dia . Kitaorang memang gelak sakan lahh bila tengok insiden tuh . AHAHA . Kereta dia tak boleh nak gerak . So apalagi kena tolak lahh . Kesian . AHAHA .



Comei je korang . Aishh . Dah sampai tuh . Kitaorang rasa lega giler sebab akhirnya sampai jugak . Sampai-sampai je ada yang dah bendang tikar and sediakan makanan . Kami pun cepat-cepat amek makanan disebabkan semuanya sudah lapar . Hee .


Trima kasih serve kami . Hee . Makanan dan airnya sangat sedap sampai menjilat jari . AHAHA . Okay tipu yang tang menjilat jari tuh . Tapi sedap lahh . Ayoyo . Dah abis makan , time to enjoy , baby . Muahaha . Aku jadi photografi untuk diaorang . Hee . Ada yang dah terjun mandi , ada yang sediakan barang untuk berbbq . Tapi ada yang melantak lagi . Ada yang main bola pantai . Macam-macam aktiviti kitaorang buat dekat sana . Jom cuci mata apa yang kitaorang buat ! >.<





Yang nie kelakar . Cuba korang tengok 2-2 gambar nie . Muahaha . Mula-mula memang aku tak perasan pun bila kawan aku tegur baru perasan . Kesian senior aku . Takde sape nak snap gambar dengan dia . Hee . Dia senior yang the best . Ezihar nama diberi . Maaf nama penuh aku tak tahu . Muahaha .







Masing-masing sibuk uruskan bbq nie . Yummy bila tengok diaorang buat . Hee . Pelancong yang datang situ pun tengok kitaorang . Nak join sekali lahh tuh .. Mane bolehh . Nie kitaorang punya lahh :P



Aku bersama dia . Nanti dah tak sama class dah . Waktu rehat pun dah lain dah . Dah tak boleh lepak makan sesama dah . Haritu hari last kitaorang gelak sesama :( . Apa-apa pun kita tetap kawan :) . Yeayy ! Dapat jugak naik buaian . Dah lama kowt tak main buaian . *Jakun kejap . Hee .

Tengah syok main buaian , tetiba kitaorang terpandang budak baju pink , Azizi . Dia macam tengah carik something . Rupa-rupanya , dia terjumpa ikan pari nie . Ikan pari nie dah mati . Dia nak bakar tapi tak jadi sebab kenalah menyiang ikan tuh kan . So lepas ikan tuh dipegang ke tangan orang lain .. Aku dah tak nampak dah ikan tuh . Huhu .






Ahaha . Akhirnya , mereka berjaya buat baju putih tuh , Alif mandi . Muahaha . Lawak giler diaorang nie .





Aktiviti yang biasa dilakukan apabila di pantai . Apa rasanya di "rendam" dengan pasir eyh ? Aku tak penah buat pun sebab takde rasa nak buat . Hee .





Aku suka giler gambar kawan aku nie . Aku yang tangkap . Ada style tak ? Hee . Aku suka bidang fotografi sebab aku suka tangkap gambar . Hee . Tak sangka gambar nie nampak cantik . Tapi spoil lahh background belakang . Ada kaki orang dengan sampah . Muahah . Adau , jangan marah ye ! :) Tapi apa-apa pun aku suka gambar nie . Sesape nak guna khidmat aku sila hubungi 012-3456789 ye . Hee . Poyolah . Baru 1 gambar nak kecoh . Aku terlebih excited tengok gambar nie . Cantik sangat sebab modelnya pun cantik gak . Ye ? Sorry , she already taken :) . Time nie semua dah abis makan . Cuma tengah tunggu nak balik je . So , kami gunakan masa itu dengan sebaik mungkin dengan bermain "Banana Boat" . Excited diaorang naik benda tuh . Yelahh enjoy kan . Aku nak naik tapi disebabkan takde duit , hanya mampu melihat saje . Sedih ! :( AHAHA . Takdelah sedih mana pun . Boleh naik lagi kalau ada peluang an ? Betul tak ? :)


So , dah abis main tuh , kami pun mengemas . Tiba masa untuk balik . Sebelum balik , kami tangkap gambar class . Tak syok sebab ada yang takde . So nampak sikit je . Tapi apa-apa ia kenangan yang menarik . Aku takkan lupakan sampai bila-bila . First time dalam hidup aku berpicnic bersama kawan-kawan . Yelahh sebelum nie kecik lagi . Mana ibu ayah nak bagi kan .







Inilah mereka . Kami kenal sejak tahun lepas . Tapi sem depan kami dah berlainan kelas . Dan ada yang dah habis study . Suka duka kami lalui bersama . Kata-kata seorang senior ," Biasalah dalam kitchen nie ada situasi panas kadang bergaduh sana sini . Dalam kitchen memang macam nie ". Sape ingat sape yang cakap macam nie ? Hee . So aku harapkan kita semua berjaya dunia dan akhirat . Walaupun dah berlainan kelas , harapnya kita saling bertegur sapa :) . Semoga success untuk sem akan datang dan akan datang ... :) . Sorry kalau ada yang terasa dengan kata-kata aku :) Sekian , Terima kasih ...

menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: