Sunday 11 March 2012

hidup sebagai seorang pelajar dan guru

Assalamualaikum dan salam 1 blogger..aku sedang meng-UPDATE blog dengan cepat sebab aku menaipnya hampir maghrib..

Okay!cuti sekolah sudah bermula sejak hari jumaat lagi dan itulah hari terakhir buat pelajar-pelajar disekolah menamatkan sesi memerahkan otak mereka untuk membaca buku..that's mean diaorang ada exam larh.HAHAHA..Eh?macam mane aku tahu?of course larh aku tahu dah diaorang update 24jam kat "FACEBOOK" tuh.HAHAHA..

Aku macam tak percaya yang aku bukan pelajar sekolah lagi TAPI aku terlalu nervous disebabkan tak lama lagi cikgu akan bagi "surat cinta" pada pelajar-pelajar yang berumur 17 tahun lepas.huhu..korang paham kan?of course larh korang paham..korang kan pegi sekolah.HEHEHE.

Hidup sebagai seorang pelajar dan guru memang tidak boleh lari dari "HOMEWORK".chop?!homework itu apa?homework itu adalah bila ditukarkan kepada bahasa melayu jadi kerja rumah.ada paham??eh?chop?guru pown ada homework kew?of course larh ada..ingat pelajar jew ada.Ekceli,guru lagi banyak kerja dia berbanding pelajar.tahu tak?!!

Homework guru adalah check kertas periksa korang yang cantik tuh..dengan tulisan yang pelbagai sampai guru tuh kena pakai spek yang tebal (haha.just kidding) .Then,diaorang kena pergi kursus kew..mane larh kita tahu kan..pastu nak kena jaga family larh and bla bla bla..

Tapi satu tabiat manusia yang sering berada dalam diri kita terutama pada pelajar ialah
MENGELUH + MALAS nak buat homework.Ello!homework tuh untuk korang jugak kan?Ekceli,aku pown sama jew larh macam korang.HAHA.Bila difikirkan balik,korang patut bersyukur kenapa guru tuh bersusah payah bagi korang homework macam tak cukup sampai seminggu nak siapakan..bak kata adnan sempit,"DIMANA ADA KEMAHUAN,DISITU ADA HIGHWAY"
ingat tuh!So,korang bahagikan masa korang tuh.Jangan terlalu taksub dengan "FACEBOOK" nie.Lagipown FACEBOOK kan dah tak best smpi ada maki hamun lagi..ish.ish.macam-macam dunia nie..Tapi korang more kepada twitter,btol tak? (eh?apa aku mengarut nie?)

So,teruskan perjuangan korang menjadi seorang pelajar.Dan buat guru-guru diluar sana,terutama sekali buat guru-guru di SMKS4,KOTA DAMANSARA terima kasih atas jasamu kerana terus membimbing kami ini yang tidak tahu apa-apa jadi tahu segala-galanya.

sekian,terima kasih (surat tak berapa nak rasmi.HAHA.)

rindu sekolah!insyaALLAH akan aku jumpa kau jua!errr

menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: