Tuesday 27 March 2012

Saya bukan budak SEKOLAH LAGI !

Assalamualaikum dan salam 1 blogger.Sudah lama tidak menyibukkan diri menulis blog.Almaklum larh busy.*cehh busy larh sangat.HAHA.Sudah 7 hari berlalunya musim KEPUTUSAN SPM dan aku agak sekarang nie semua sebaya dengan aku dok depan laptop tengah usha U atau kolej nak masuk mana kan?So macam tuh jugak dengan aku.Aku pown taktau nak masuk mane.So kesimpulan disini aku bukan lagi BUDAK SEKOLAH YANG COMEI.HAHA.Bila aku inga balik memori bersama cikgu aliza dekat bilik ert masa amek keputusan tuh aku rasa macam rindu giler nak pergi sekolah.Dulu hanya sekolah tempat aku berhibur.Takde tempat laen dah.Bangun pagi siap-siap nak pergi sekolah pastu dah abis waktu sekolah balik rumah buat apa yang patot then esok bangun pagi buat benda yang sama.Dulu HANYA SEKOLAH dunia aku.
rindu nak pakai baju sekolah ;(


Tapi sekarang dunia aku still sekolah jugak,iaitu SEKOLAH MEMANDU.yeah!esok sambung kelas lagi.Nak abiskan cepat!*aku dari aritu nak abiskan cepat tapi tak pown.HAHA.Wa dah malas nak bangun pagi menunggu orang amek dah :( .Nasib baek kelas wa hanya sampai tengah hari jew.SELAMAT!Boleh membuta.HAHA.

Aku kebingungan + kepakuan + kediaman.chop?kediaman??HAHA.lari tajuk syira!HAHA. nak masuk mana bila orang mulai tanya nak sambung study kat mana..Tapi aku dah usha + apply mane yang patot dan ini listnya :-

1.UPU
2.Kolej PTPTL -----> aku amek dekat shah alam sebab ada course yg aku nak!culinary arts :)
3.Kolej polytech mara
4.UiTM -------> yang nie kwn kakak aku yg rekemen kan.kalau aku nak amek course yg sama kena amek dekat dungun,terengganu ;(
5.FIM

Semua diatas adalah course yang sama aku amek.aku tak minat ar bidang laen.Ottoke?Tapi kalau dah memang tak dapat apa yang aku nak,aku kena amek course laen..Kena keluar dari diri ini :( . Aku hanya mampu berserah PADA YANG MAHA ESA ;) Tapi kita kenalah berusaha untuk bangun malam dan buat solat hajat atau solah istikharah kan? :) Okay larh aku rasa dah panjang entry nie.Sorry.chaw dulu.Assalamualaikum :)

p/s: maybe sy akan berjauhan dengan family,kawan2 dan sidia tapi ALLAH tetap ada dekat dalam diri kita jika kita sentiasa mengingatiNYA ;)

menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: