Thursday 15 March 2012

tujuan berblogging

Assalamualaikum dan salam 1 blogger..Sesudah masuknya waktu solat maghrib aku terus mengambil wuduk dan solat berjemaah bersama kedua ibu bapaku..dan kami membaca yassin bersama..Alangkah indahnya dunia pada waktu itu dan aku terpikir.."bila lagi aku kan buat seperti ini?" dan sambil menatap wajah mereka aku hati aku menjadi sayu ;( YA ALLAH,ampunilah dosa mereka dan panjangkanlah umur mereka supaya aku boleh menjaga mereka pada esok hari .Aaamiin.

Solat berjemaah lebih afdhal(utama) daripada solat bersendirian dengan 27 kali ganda - Hadith riwayat al-Bukhari dan Muslim
Tangan aku mulai resah ingin menaip sesuatu diblogku ini.. Bersiap sedia para pembacaku,ini kerana mungkin entry ini panjang..trima kasih ^_^ ."Tujuan berblogging" sudah lama untuk aku postkan tetapi baru hari ini aku ingin ceritakan..

"Dulu aku kecil tak tahu apa-apa,
Yang aku tahu makan tidur dan main,
Aku meningkat dewasa,
Dan aku tahu apa itu FACEBOOK,YOUTUBE dan BLOG,
Kini facebookku menjadi teman untuk aku berbual,
Kini youtubeku menjadi tv ku,
Kini blogku menjadi catitan untuk aku menulis,
Dan pernah terlintas aku ingin menjadi kaya dan terkenal dalam berblogging tapi......
Semua hapus kerana niatku tidak betul,
Kini aku bangkit lalu..
Aku sematkan dalam jiwa ingin blogger yang berilmu,
Dan aku menulis kerana kerelaan hati,
Bukan kerana ingin nama...

Inilah kisah aku dan tujuan berblogging =)



menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: