Tuesday 10 January 2012

aku dan masakan!

kembali lagi meng-update blog..tiba-tiba mood aku okay pulak..hoho..disebabkan kawnku tia,memberikan kata2 semangat..yeah!hidop mesti diteruskan walaupun ada banyak cabaran dan dugaan!!

so kali ini aku nak update pasal "aku dan masakan"...yeah!aku memang suka memasak.thats why larh aku nak amek course culinary arts kalo aku dapat result okay..mudah-mudahan.DOAKAN eyh sape2 yang bace blog aku nie..permulaan aku minat memasak nie daripada ibu aku..tengok dia masak macam best jew..and aku pun ada tengok rancangan masakan dekat tv and selalu usha buku resepi..nak kata aku mememiliki idola dalam bidang masakan takde.yang aku tahu idola memasak aku adalah ibu aku sendiri =) she the best mom i have =)..

so selepas dah abis skola nie..aq rajin usha resepi dekat internet..dan mase tuh aq mengidam murtabak maggi so aq buatlah..boley tahan jugak larh ibu kata..tapi second time aku buat,ibu kata banyak yang kurang.sedih aku and kakak kata terima dengan positif..nak berjaya mesti dengar kritikan dengan positif..yeah!nak tengok tak rupanya mcm mane..here we go!


alamak!gambar kecik pulak..hehe..xpelah!janji korang namapak kan?emm..okay!pedulikan gambar yang tengah tuh..tuh model x berbayor..aku takde duet nak upah dia..and dia terima dengan redha..haha..so,makananyang pertama yang ada dalam pinggan tuh adalah murtabak maggi..pastu yang warna cokalt tuh adalah cake chocolate kukus..sodap woh!okay!aku puji diri sendiri..hehe..ayah,ibu dan kakak selalu jadi juri dalam setiap masakan yang aku masak.dan mereka memberikan komen positif dan negatif jugak..nak berjaya kan,kena berterus terang..=)

emm..korang2.semalam ayah ada tanya smthing at aky..dan aku rasakan berdebar2.okay!bukan soal cinta ye.jgn harap!haha.dmeg bace perbualan antara aku dan ayah!

ayah:adik,nak masuk U mane?course apa?dah pikir dah kew?
aku:course dah pikir nak amek apa.course culinary arts tapi pasal U taktahu lagi..emm..diam membisu.
ayah:masuk PTPTL larh dekat shah alam..
aku:nak yang jaoh.xnak dekat.(aq mmg serius ckp psl benda nie.taknak dok sini dah!)
ayah:jaoh?!dekat mane?
aku:ntah larh..
ibu masuk setelah mendengar perbualanku..
pergi kat shah alam jew.buat apa jaoh2..
aku:alarh..emm..
lalu ibu masuk bilik dan tidur =)
aku dan ayah sambung tgk cerita cina RED CLIFF 1.HAHA..smpi sini jew kitaorg sembang.=)

so kesimpulannya,aku dengan masakan memang giler disebabkan aku suka bagi orang makan dan rase lepas tuh dengar komen dr diaorg tentang masakan aku =)aku harap dapat mencapai cita2 aku ini..AMIN.DOAKAN AKU EYH.SAYANG KORANG <3

p/s:doa ibu nak aq blaja dekat shah alam jew.rasenye dapat kowt sbb ibu doa aku tak dapat masok PLKN dan doa ibu termakbul.

selasa/10.1.2012/8.30pm

menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: