Tuesday 24 January 2012

lai..lai..kampung mali =D

Assalamualaikum dan salam 1 blogger!senyum-senyum selalu..tak mau larh masam muka =) .Ini ali wa banyak happy lorh sebab wa balik kampung jumpa wa punya buah hati..haha..okay just kidding..im single =) ..

yeah!tepat jam 7.00 pagi aku gerak balik kampaung dekat pasir panjang,selangor dengan menaiki kereta kakakku..sebab dia nak mahirkan bawak kereta..perghh!kecut perut kowt tengok kakakku bawak kereta..tapi ALHAMDULILAH,kami selamat pergi dan balik =) terima kasih ALLAH =)



yeah!muka excited nak balik kampung kesayangan..hehe..walaupun balik hari jew..tak tidur kampung tapi happy larh jugak.at least,bersyukur dapat jenguk kampung kesayangan.dekat kampung dah  takde sape2 dah..nenek dengan atok dah xde =( rindu dekat diaorang..chop!aku tak panggil nenek dengan atok tapi panggil embah sebab aku orang jawa!yeah!hidup jawa (^_^V) apa?cakap jawa?haha..serius aku cakap..aku tak pandai cakap jawa sangat tapi boleh faham sikit-sikit kalau parents aku ngomong jawa =)

okay!lepas dah breakfast + lunch kitaorang singgah rumah kejap pastu singgah rumah sebelah..sedara ibu aku..sembang sekejap pastu chaw dari pasir panjang..lepas tuh singgah WARUNG IBU sebab ibuku mengidam NASI AMBENG..

 

nie dekat tanjung karang..lai..lai..banyak sedap woo nasi AMBENG nie..=) cer torey =)


inilah rupa nasi ambeng..nasi putih + mee goreng + serunding + ayam kicap + soon = memang terbaik rasa dia =) biasanya nasi ambeng nie akan menggunakan ayam kicap tapi boleh jugak dihidangkan dengan ayam goreng..


so,if korang beli bungkus akan jadi bentuk macam nie..besar gedabak..1 plastik hanya cukup untuk dia =) tadi aku beli 2 bungkus 4 ayam..thats mean 1 bungkus 2 ayam larh..aiyoo..haha..semuanya rm20..berbaloi larh..makanannya pown sedap..aku tak cukup kowt makan nasi tuh..rasa nak tambah lagi..nasi ambeng nie sesuai makan ramai-ramai sebab nasi nie banyak..sorang tak abis melainkan orang tuh memang suka makan =)tapi makan ramai-ramai mengeratkan silaturrahim antara 1 sama lain..

selain dari nasi ambeng nie..warung nie ada jual soto tapi aku tak pernah rasa lagi..mesti sedap jugak kan?kalau nasi dah sedap mesti soto pown sedap..

akhir kata dari aku..nasi ambeng memang terbaik!jemput datang ye =)

selasa/24.01.2012/8:50pm





menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: