Thursday 12 January 2012

ayah layan drama korea!


Assalamualaikum dan salam 1 blogger buat semua.harinie aku bangun tidur dalam pukul 10.00 tapi mata aku still taknak buka.tapi aku kena bangun jugak sebab kat luar bilik aku macam orang tengah berperang!haha..berperang nak pegi sekolah.hehe..

okay!harinie aku nak cerita pasal drama korea yang aku minat!bukan selalu aku cerita pasal korea nie.eh?memang tak pown..baru first time cerita kat blog nie memandangkan aku memang suka tengok cerita tuh..hehe..bila cakap pasal artis atau cerita korea mesti ada tak suka.sesetengah jew larh..ada yang cakap artis korea nie gay larh..dan macam2 lagi.aku just amek yg positif..buat apa nak peduli hal diaorang..sebenarnya,diaorang bukan gay tapi diaorang memang rapat dari segi persahabatan..diaorang dah mcm family sendiri.kadang-kadang kita tak perlulah kecoh hal semua tuh sebab kita tak berada dalam situasi diaorang..apa yang penting,aku tak kacau hidup diaorang!haha..

berbalik pada cerita asal..malas nak ulas lagi pasal orang yang tak minat korea.setiap orang ada cerita rasa yang laen2..manusia pun berbeza2.bukannya semua baik dan jahat.so be positive,okay?!aku nak drama korea yg aku suka tengok termasuk ayah aku sendiri.see?ayah aku pun layan korea.hehe..memang sporting larh ayah..drama yang aku maksudkan adalah drama "GLORY JANE" at KBS WORLD.nasib ada astro.hehe..drama nie ditayang pada hari rabu dan khamis pada pukul 9.05pm until 10.16pm..ulangan dia hari ahad pukul lepas zohor sampai sebelom asar kowt.ehehehe..




inilah pelakon drama "GLORY JANE"..yang masih tak tahu drama nie meh aku bagi sedikit sipnosis kat korang!Yoon Jane is a hard-working nurse who does not remember her past. She is the daughter of Yoon Il-Goo who was the president of a trading company. He was killed in a car accident with his friend Seo Jae-Myung and his chauffeur Kim In-Bae, whose son, Young-Gwang, met Jane at her birthday party. When Jane's mother Eun-Joo received news of her husband's accident she took Jane and drove to the hospital. However, due to heavy rains, they got into a car accident, which separated the mother and daughter. Jae-myung ordered In-bae to send Jane, who had lost all of her memories at the time, to an orphanage, where In-bae told her to never forget her name. 17 years later, In-bae's son, Young Kwang, is a baseball player who had a fallout with his rival, Jae-myung's son, In-Woo. He was spoiled and arrogant, and when he was injured, he was brought to the same hospital. There, Young-Kwang met Jane from her saving him with a blood transfusion. However, In-bae was chased and died in an accident by Jae-myung's goons. Young-Kwang decided to quit being a baseball player and owning his father's noodle shop. Jane also quit her job as a nurse to find a job with Young-Kwang. In-woo found himself as a disowned son by his father for his unsatisfactory behavior and Jane,Young-Kwang and Il-woo find job at Jae-myung's officer Eun-joo awake from coma after 17 years. Seo In-chul had lover named Kim Kyung-joo who happned to be Young-kwang's runaway sister.

amacam best tak sinopsis dia?kalau best,cepat2 malam nie ada.pukul 9.05 dia start.drama nie dah nak kemuncak dah..yeh..yeh..tak sabar nak tengok final dia..huhu..aku rasa dah agak panjang aku tulis nie..hehe..okay!hope korang tengok cerita nie..hehe..saje promote =)

khamis/12.02.2012/2:34pm

menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

1 comment:

Unknown said...

wahhh, untunglah ada ayah yg suka korea . huhu. kita xde . ):

hehehe ...