Tuesday 10 January 2012

ANTARA KUAT DAN LEMAH

Ehem..ehem..ehem..tuh dia berhabuk blog eden..kejap-kejap nak bersihkan..
okay!sudah bersih pun..
aku mulakan bicara hari ini dengan ASSALAMUALAIKUM..jawab taw jangan tak jawab =)

okay!harinie this entry about between stong and weak..haha..ada betol kew eden punye ayat nie??!sorry kalau salah and korang boley gelak!aku pun tergelak bace ayat aku nie..hehe..but jangan gelak sampai tak sedar diri..lepas gelak tuh apa kata korang betol kan ayat aku nie,itupun kalau salah =) emm..ekceli,aku cuba KUATkan jiwa dan raga aku untuk hidup menempuh dugaan dan cabaran yang ALLAH berikan ini..

KEHIDUPAN kan..mesti ada dugaan dan cabaran..woah!sekali lagi aku meng-update pasal dugaan..tak habis-habis dengan dugaan hidup aku nie..tapi kadangkala,aku akan jadi LEMAH bila aku ingat balik peristiwa itu..hidup kita nie mestilah berkaitan dengan manusia laen kan?bila kita jaga hati seseorang,kadangkala dibalas dengan tidak setimpal..diri ini ada jugak terpikir..apa yang manusia nak sebenarnya?aku pun manusia jugak dan aku bersyukur dgn apa yang aku ada walaupun hati ini sentiasa dihasut oleh syaitan...

emm..tiba-tiba terasa "hujan" dah nak turun..arghh!YA ALLAH,apa salah hambamu ini sampai manusia itu sanggup buat aku begini..apa salahku???!begitu banyak tanda tanya yang ada dalam pemikiranku apabila memikirkan masalah itu..maybe bagi manusia itu bukan masalah tapi aku yang memikirkan itu masalah..hanya ALLAH sahaja yang tahu disebalik masalah itu..baru aku sedar,KELUARGA adalah yang terbaik buat seseorang itu bersama bukannya manusia yang kita tidak kenal masa waktu kecil lagi..keluaraga adalah segala-galanya..kerana mereka adalah mutiara yang ALLAH berikan sejak kita lahir lagi..

terasa menyesal apabila memikirkan semua itu..aku alpa..aku alpa..aku alpa..tersa hati ini sangat sakit dan ada rasa dendam dihati ini tap aku taknak biarkan aku terhanyut dengan hasutan syaitan durjana itu..YA ALLAH,berikanlah aku kekuatan..jangan lemahkan aku dengan hasutan syaitan..aku berharap apabila bangun daripada tidur,masalah itu akan pergi tapi hanya tinggal harapan..masalah itu tetap timbul dan berlegar-legar dalam otak pemikiran aku..

emm..maybe aku tidak patot ceita semua ini tapi itulah lumrah hidop dan macam tak percaya aku boley menulis ayat seperti ini...hehe..gelak tawa ini hanya ingin menenagkan hati aku yang bergelora..=)

itu sahaja ..selasa/10.01.2012/3.37pm =)
buat kek coklat kali ke2 ...

menulis kerana ikhlas maka membaca jugak haruslah ikhlas

No comments: